Korzyści cenowe dzięki szerokiemu zastosowaniu

Koszty środków Consolid System

Cena zestawu środków Consolid444 oraz Solidry wchodzących w skład systemu Consolid dzięki szerokiemu dopuszczeniu zastosowania w konstrukcji drogi jest bardzo atrakcyjna. Przykładowy koszt łączny warstwy o miąższości 30 cm nie przekracza 35 PLN (jest to cena kompletna, system nie wymaga stosowania dodatkowo cementu jak w innych produktach!, koszt nie obejmuje ceny wykonawstwa), co przy obecnych wysokich cenach kruszyw naturalnych wprowadza bardzo istotne oszczędności.

Niepodważalne korzyści i zalety

  • minimalizacja kosztów inwestycji w przypadku gruntów nieprzydatnych budowlanie
  • eliminacja wymiany gruntów lub zastosowania geosyntetycznych struktur wzmacniających grunt
  • maksymalne wykorzystanie gruntów miejscowych
  • zmniejszanie grubości warstw konstrukcyjnych i ścieralnych drogi – znacząca redukcja zużycia drogich materiałów konstrukcyjnych (kruszywa łamane, asfalty)
  • skrócenie czasu trwania robót – droga wykonana w technologii CONSOLID jest gotowa do eksploatacji natychmiast po zakończeniu prac
  • oszczędności do 50%

Przekrój podstawowych zastosowań technologii zgodnie z aprobatą:

Wykorzystywanie technologii CONSOLID SYSTEM wg wydanej przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów Aprobaty Technicznej pozwala na:

  • ulepszenie słabych gruntów miejscowych przy budowie podłoża nasypów i warstw nasypów – również zgodnych z punktem 2.1, w zależności od kategorii przewidywanego ruchu wg PN-S-02205:1998,
  • wzmacnianie podłoży nawierzchni, zgodnych z punktem 2.1. i wg wymagań zawartych w PN-S-96012:1997, tabl. 3, lp. 2 i 3,
  • budowę nawierzchni twardej nieulepszonej (bez jezdnej nawierzchni bitumicznej) realizowanej w technologii nawierzchni stabilizowanej mechanicznie z zabezpieczeniem górnej powierzchni warstwą kruszywa grubego lub natryskiem emulsją asfaltową,
  • wykonanie podbudowy zasadniczej i pomocniczej stabilizowanej mechanicznie wg PN-S-96102:1997, jako materiał do ulepszania właściwości mieszanki, dla kategorii obciążenia ruchem KR1 i KR2 wg „Katalogu typowych nawierzchni podatnych i półsztywnych”,
  • wykonania podbudowy stabilizowanej cementem (wg PN-S-96012:1997) lub spoiwem (według Aprobat technicznych) ze środkami CONSOLID SYSTEM jako materiałami do ulepszania, właściwości mieszanki:

– dla kategorii obciążenia ruchem KR1-KR4 podbudowa zasadnicza i pomocnicza,

dla kategorii obciążenia ruchem KR5-KR6 podbudowa pomocnicza, wg „Katalogu typowych nawierzchni podatnych
i półsztywnych”

  • zabezpieczanie przeciwerozyjne
  • uszczelnianie na składowiskach odpadów przy zapewnieniu wymaganego wskaźnika wodoprzepuszczalności,
  • wykonywanie platform technologicznych, dróg tymczasowych i technologicznych budowy, dróg/placów zakładowych otwartych i zadaszonych.